Vecka 2, dag 3

Tekniskt sätt är det bara dag två eftersom vi var lediga i måndags men för enkelhetens skull så räknar jag till tre i alla fall. Till min lycka behöver jag ännu inte jobba över, jag gör prick samma sak som förra veckan med lite variation på färgen på hattarna samt ärendena jag behöver springa iväg på. I går fick jag till exempel åka och köpa penslar, en tur som tog två timmar och försenade min lunch till kl16.00. Men idag fick jag sitta alldeles stilla och sy mina hattar utan att springa runt.

 

Jag fick också montera ner en tv tillsammans med en annan praktikant (jag planerar att lära mig hennes namn imorgon, men jag har redan lärt mig två nya namn idag och jag vill ju inte överdriva). Jag fick sjukt mycket cred av henne för mina tekniska skills. Det vill säga, jag kan använda en elektrisk borrmaskin. Efter att jag hade dragit ut åtta skruvar och vi hade placerat ner alla tre delar i kartongen utbrast hon "Gosh, this was so stressful." Det tyckte jag var lustigt.

 

 

 

 

Translation:

Technically, it's only day two since we had Monday off, but for the sake of simplicity I will count to three anyways. Luckily, I have not yet had to work late. I am doing the exact same thing as last week with a tiny bit of variation regarding to the color of the hats and the errands I have to run. Yesterday I was sent away to buy paint brushes, a trip that took two hours and delayed my lunch until 4 PM. But today I was able to sit very still and sew my hats without running around.

 

I also took down a TV together with another intern (I plan to learn her name tomorrow, I already learnt two new names today and I don't want to overdo it). I got a lot of cred from her for my technical skills. Well, I know how to use a mechanic screw driver. After I had pulled out eight screws and we had put down all three parts in the box she exclaimed "Gosh, this was stressful." I thought it was very entertaining.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0