Experiment


När fantasin tryter är det bäst att experimentera.


Under perioden då jag lärde mig väva blev alltid mina projekt någon meter längre än beräknat och fick då lite material över att prova nya saker med. Min pappersväv, som pillerburken är gjord av, räckte till ytterligare en hatt och två väskor. Vissa sydde jag när de var torra, andra när de var blöta. Jag rekommenderar blöta, papper lever gärna sitt eget självständiga liv när det är torrt.




























Translation


When you temporary lack imagination, the best thing to do is to experiment.

During the period when I weaved, my projects always seemed to end up much longer than planned, which gave me material to make other things. My paper weave, that I made the pillbox hat of, was enough to make one more hat and two bags. Some of them were sewn while wet, others while dry. I recommend wet, paper has a tendency to live its own independent life when dry.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0