It's a small world

Jag har sedan många år älskat dockhus och tennsoldater. Allt i miniatyrform när jag tänker efter, förutom kakor. Kakor i miniatyrform gör mig ledsen. Jag misstänker att det är för att jag aldrig skulle ha tålamodet att göra något så litet! Tennsoldaterna har morfar gjort, och dockskåpsmöblerna var farmors. Resten är favoritpresenter och minnen från resor. Hatten är gjort i tysk filt, som dekoration har jag en moraklocka, bokhylla, piano och espressobryggare med tillhörande kaffekoppar.





























Translation:

I love dollhouses and tin soldiers, and have done so for many years. Everything in miniature, really, except cookies. Miniature cookies make me sad. I suspect it is because I would never have the patience to do something so tiny! My grandpa made the tin soldiers, and the dollhouse furniture was my grandma’s. The rest are presents and memories from journeys. This hat is made of German felt, the decoration I’ve got a clock, a bookshelf, a piano, and an espresso machine with coffee cups.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0