People who inspire me

Det här är en bild på mig och Moa, från hennes Alice i Underlandet kalas för tre år sedan. Jag gjorde en mönsterrapport och screentryckte mönstret och sydde en väska av det för ett år sedan. Sedan gav jag väskan till Moa. Jag tryckte även mönstret på ett vitt tyg och sydde mig själv en klänning av det. Ett så bra mönster och en så fantastisk vän ska man ta vara på.

Moa är en av de snyggaste och mest kreativa personer jag har äran att känna, och vi har gjort mycket bra de fem åren vi känt varandra. Hon är också en av mina favoritpersoner att ge saker till, till exempel dinosaurie-coiffe eller en pillerburk med klocka.

När vi ändå pratar om Moa och vackra, begåvade personer så är det på sin plats att nämna Kasey. Moa och Kasey fann varandra när vi var i Kalifornien för två år sedan, bilden nedan är tagen i San Fransisco (tillsammans med Bryan). Hon är en fantastiskt duktig fotograf, dansare, och allt annat hon skulle råka ge sig på. Hennes hemsida är väl värt ett besök! www.kaseytrapp.com






















Translation:

This is a picture of Moa and me, from her Alice in Wonderland party three years ago. I took the picture and made a pattern out of it, screen printed on a fabric, and sew a bag out of it, this was about a year ago. I then gave the bag to Moa. I also printed the pattern on a white piece of fabric, and made myself a dress. Such a good pattern and an amazing friend like Moa is worth taking care of.


Moa is one of the best looking and most creative persons I have the honor to know, and we’ve done a lot of great things during the five years we’ve known each other. She is also one of my favorite persons to make things too, i.e. a dinosaur fascinator or a pillbox hat with a watch.


While talking about Moa, and beautiful, talented people, it’s necessary to mention Kasey. Moa and Kasey found each other when we were in California two years ago, and I was lucky enough to get to spend some time with them as well. The last picture is taken in SF (together with Bryan). She is an amazing photographer, dancer, and anything else she decides to give a shot. Her website is well worth a visit! www.kaseytrapp.com


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0