Papercuts

Jag jobbar just nu på ett projekt som innefattar fyra hattar, och jag hämtar insperation ifrån papper. Det innefattar också tornbyggande och improvisation. Jag är väldigt bra på att bygga torn. Visst hade Askungens möss varit praktiska, men de hade nog krossats under hattstockarna.

Hattarna är gjorda i ett material som heter rullbock, det lukar insjö när det är vått och är mycket klistrigt. Hattarna ska senare sprayas med billack. Jag misstänker skarpt att expediten trodde jag var lätt efterbliven när jag köpte både signalrött och signalgult...



















Translation:

I am currently working on a project involving four hats, and my inspiration is paper. That also means tower building and improvising. I am very good at building towers. Sure, Cinderella’s mice might have come in handy, but there is a risk that they would have been crushed under the hat blocks. I will spray the hats with car paint later, and there is a strong possibility that the clerk thought I was just a little retarded when I bought both red and yellow paint.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0